Βασικός οδηγός Facebook
Κακό!Μέτριο!Καλό!Πολύ καλό!Άψογο!

Οδηγός για το facebookΤο Facebook έχει περίπου 2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες παγκοσμίως, εκ των οποίων περίπου 1,29 δις το χρησιμοποιούν καθημερινά και πάνω από το 90% των ενεργών χρηστών μπαίνουν στο πιο γνωστό κοινωνικό δίκτυο από κινητή συσκευή (στοιχεία Socialbakers 2017). Στην Ελλάδα οι χρήστες του Facebook έφτασαν το 2016 τα 4,7 εκατομμύρια, εκ των οποίων 3,9 εκατομμύρια το χρησιμοποιούν καθημερινά και περίπου 3 εκατομύρια έχουν πρόσβαση από το κινητό τους (στοιχεία Facebook και EBEA 2016).

Οι αριθμοί και μόνο μας δείχνουν πόσο σημαντικό είναι για μία εταιρεία ή για ένα site να έχει παρουσία στο Facebook.

ΠΡΟΦΙΛ VS ΣΕΛΙΔΑ ΣΤΟ FACEBOOK

Οι χρήστες του Facebook έχουν προφίλ στην πλατφόρμα, ενώ οι επιχειρήσεις, οργανισμοί, δημόσια πρόσωπα, brands κλπ έχουν Σελίδα.

Αν έχετε προφίλ στο Facebook, για να συνδεθείτε με κάποιον, πρέπει ο ένας να στείλει αίτημα φιλίας και ο άλλος να το αποδεχθεί. Στη συνέχεια ο κάθε χρήστης βλέπει τα post που ανεβάζει ο άλλος στη Σελίδα του. Από την άλλη πλευρά, αν έχετε Σελίδα στο Facebook, δεν χρειάζεται να συνδεθείτε με κάθε χρήστη που ενδιαφέρεται για την επιχείρηση σας. Αρκεί να κάνει Like και αμέσως θα αρχίσει να βλέπει τις ενημερώσεις σας στο χρονολόγιο του, χωρίς να χρειάζετε να βλέπετε και εσείς τις δικές του. Βέβαια, ο χρήστης μπορεί να επιλέξει να κάνει Like αλλά να μην ακολουθεί τη Σελίδας σας, άρα να μην βλέπει και τα νεά σας. Γι’αυτό υπάρχει συνήθως διαφορά ανάμεσα στις δύο μετρήσεις.

Τα προφίλ έχουν όριο τους 5000 φίλους, ενώ οι σελίδες δεν έχουν όριο στα likes και τους ακόλουθους τους.

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

Φωτογραφία Προφίλ: Συνήθως είναι το logo της επιχείρησης. Εμφανίζεται σε μέγεθος 170 x 170 pixel σε υπολογιστές και σε μέγεθος 128 x 128 pixel σε smartphone.

Εξώφυλλο Σελίδας Facebook: Συνήθως χρησιμοποιείται κάποια εικόνα που σχετίζεται με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Κάτι που θα τραβήξει την προσοχή του χρήστη. Εμφανίζεται με πλάτος 820 pixel και ύψος 312 pixel σε υπολογιστές και με πλάτος 640 pixel και ύψος 360 pixel σε smartphone. Πρέπει να έχει πλάτος τουλάχιστον 399 pixel και ύψος 150 pixel. Φορτώνεται πιο γρήγορα όταν έχει τη μορφή αρχείου JPG sRGB με πλάτος 851 pixel, ύψος 315 pixel και μέγεθος μικρότερο από 100 ΚΒ.
Από τον Ιούνιο του 2017 το Facebook επιτρέπει τη χρήση βίντεο στο εξώφυλο της Σελίδας. Προς το παρόν βρίσκεται σε δοκιμαστική εφαρμογή.

Πληροφορίες Σελίδας: Εδώ μπορείτε να δώσετε μία βασική περιγραφή της εταιρείας σας, τρόπους επικοινωνίας αλλα και άλλες πληροφορίες, όπως βραβεία και ορόσημα.

Ρόλοι στις σελίδες του Facebook: Το Facebook σας επιτρέπει να δώσετε ρόλους σε άλλους χρήστες, οι οποίοι θα έχουν συγκεκριμένες δυνατότητες. Υπάρχουν 6 διαφορετικοί τύποι ρόλων για τα άτομα που διαχειρίζονται Σελίδες. Αυτοί είναι διαχειριστής, επιμελητής, συντονιστής, διαφημιστής, αναλυτής και συντελεστής live video.

Όταν δημιουργείτε μια Σελίδα, γίνεστε αυτόματα διαχειριστής της Σελίδας. Αυτό σημαίνει ότι μόνο εσείς μπορείτε να αλλάζετε την εμφάνιση της Σελίδας και να δημοσιεύετε με το όνομα της Σελίδας.

Κουμπί προτροπής: Εμφανίζεται στο κάτω μέρος του εξωφύλλου και σκοπός του είναι να προτρέψει τους επισκέπτες της Σελίδας σας να κάνουν κάποια ενέργεια. Στις διαθέσιμες επιλογές περιλαμβάνονται οι ενέργειες: Αγοράστε τώρα, Κάντε κράτηση, Επικοινωνήστε μαζί μας, Κατεβάστε την εφαρμογή, Παίξτε το παιχνίδι και άλλες.

Δείκτης απόκρισης Σελίδας: Οι χρήστες του Facebook μπορούν να σας στείλουν ιδιωτικά μηνύματα, ανεξάρτητα από το αν έχουν κάνει like και ακολουθούν τη Σελίδας σας. Ο δείκτης απόκρισης της Σελίδας δείχνει το ποσοστό των μηνυμάτων που έχετε απαντήσει και μέσα σε πιο χρονικό διάστημα έχετε απαντήσει. Το Facebook έχει ένα σήμα, πού δείχνει στους χρήστες ότι η συγκεκριμένη Σελίδα απαντά γρήγορα και με συνέπεια στα ιδιωτικά μηνύματα. Για να εμφανίζεται το σήμα, η Σελίδα σας θα πρέπει να έχει πετύχει και τους δύο παρακάτω στόχους στο διάστημα των τελευταίων 7 ημερών: Ποσοστό απόκρισης 90% και Χρόνος απόκρισης 15 λεπτά.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

Ότι δημοσιεύετε στη Σελίδα σας στο Facebook, θα μπορούν να το δουν όσοι σας ακολουθούν, οπότε καλό είναι, πριν δημοσιεύσετε κάτι, να σκεφθείτε αν αυτό θα είναι χρήσιμο για τους ακόλουθους σας. Οι δημοσιεύσεις μπορεί να είναι κείμενο π.χ. μία ερώτηση στους ακολούθους σας, φωτογραφία, βίντεο, link σε δική σας ιστοσελίδα ή σε τρίτη. Το Facebook συμβουλεύει να βάζετε πάντα εικόνες στις δημοσιεύσεις σας, γιατί βελτιώνεται η αλληλεπίδραση.

Το Facebook σας δίνει, επίσης, τη δυνατότητα να κάνετε στοχευμένες δημοσιεύσεις, δηλαδή να ορίσετε ένα συγκεκριμένο κοινό από τους ακολούθους σας που θα δει τη δημοσίευση. Η στόχευση γίνεται βάσει δημογραφικών και γεωγραφικών κριτηρίων.

HASHTAGS ΣΤΟ FACEBOOK

Τα Hashtags χρησιμοποιούνται ευρέως και στο Facebook και μπορούν να σας βοηθήσουν να αυξήσετε την απήχηση των δημοσιεύσεων σας, αν τα χρησιμοποιήσετε σωστά. Το post σας θα εμφανιστεί στο χρονολόγιο των ακολούθων σας, αλλά θα μπορούν να το δουν και όσοι αναζητήσουν το Hashtags μέσα στην πλατφόρμα του Facebook. Τα Hashtags χρησιμοποιούνται κυρίως για να “συνδεσουν” ένα post με άλλα δικά σας post ή τρίτων πάνω στο ίδιο θέμα. Επιπλέον, αν η εταιρεία σας είναι ενεργή και σε άλλα social media μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα ίδια hasgtags σε όλες τις πλατφόρμες για να έχετε ενιαίο branding.

Οι διεθνείς πρακτικές υποδεικνύουν τη χρήση 1-2 Hashtags σε κάθε post, με την προϋπόθεση ότι είναι σχετικά με την ανάρτηση σας και με το αντικείμενο σας. Αν μπορείτε να δημιουργήσετε και δικά σας hashtags, τα οποία θα ταιριάζουν μόνο στη δική σας εταιρεία και να πείσετε τους ακολούθους σας να τα υιοθετήσουν, ακόμη καλύτερα.

Ανοίξτε σήμερα τη δική σας σελίδα στο Facebook για να προωθήσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.

Ad24 Ad24 - Pay Per Click Ad Network
Διαφημιστείτε ή προβάλετε διαφημίσεις στην ιστοσελίδα σας, με το μοναδικό Ελληνικό PPC Ad Network!
HostGator HostGator
Web Hosting από $4.95 το μήνα. Εγγραφείτε τώρα μέσω του GreekAffiliates.gr και κερδίστε έως 25% έκπτωση!


Ημερομηνία τελευταίας ενημέρωσης: 02/08/2017.

ΓΝΩΜΕΣ
Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ

Έχετε προσωπική άποψη για το άρθρο που μόλις διαβάσατε; Μοιραστείτε την με τους υπόλοιπους αναγνώστες μας, προσθέτοντας το σχόλιό σας παρακάτω. Προσπαθήστε να είστε εντός θέματος, αποφεύγοντας τις προσβολές και το SPAM. Όλα τα σχόλια δημοσιεύονται κατόπιν ελέγχου από την ομάδα του GreekAffiliates.gr.


8 − έξι =